Campagne: behandel me als een dame

Onwetendheid over het vrouwenlichaam bedreigt levens. Daarom is Women Inc. op 7 april 2016, Wereldgezondheidsdag, de campagne ‘Behandel me als een dame’ gestart. Ruim 7 van de 10 mensen weet niet dat er weinig kennis over vrouwen in de gezondheidszorg is voor het stellen van een optimale diagnose en behandeling door zorgbehandelaars. Women Inc. wil met deze campagne de m/v verschillen in de gezondheidszorg in heel Nederland onder de aandacht brengen. Women Inc. roept alle vrouwen (en mannen) op van zich te laten horen en deze campagne te steunen om doorbraken te kunnen realiseren in de praktijk van artsen, psychologen, zorgverzekeraars, farmaceuten en beleidsmakers.
 
“We hebben gekozen voor een guerrilla actie op het gebouw van CORPUS omdat het symbool staat voor het menselijk lichaam. Dat is bedoeld als onzijdig beeld maar de meesten zien er een man in. We hebben hier een vrouw tegenaan gezet. Waarschijnlijk roept onze campagne ook veel vragen op bij vrouwen (en mannen). Zoals: wat betekent dit voor mij als patiënt? Daar is vaak nog geen antwoord op omdat er nog veel onderzoek gedaan moet worden. Dat is juist ons punt. Gelukkig geeft ook 62% van de artsen aan dat ze behoefte hebben aan meer kennis en dat hebben we in gang gezet. Dit is onze kick-off van een actiejaar waarin we hopen op veel doorbraken,” aldus Christine Swart, Managing Director van Women Inc.

Op de website www.behandelmealseendame.nl vind je de laatste informatie.

Archieven